5 Mart 2017

Evimin Güncesi

Sümbüller ve boza

 Baharın gelişini hissetmeye başladığımız şu günlerde her yerde sümbüller satılmaya başladı  bende etrafa yaydığı kokularına  dayanamadım aldım  hemen evdeki boş saksılara geçirdim sabah   evin her yerine yayılmış mis gibi  sümbül kokuları karşıladı bizi  sert geçen kış mevsiminden sonra hepimiz özlemiştik güneşli günleri ve baharın müjdecisi çiçekleri .
Ve faydası saymakla bitmeyen boza  mayalı olduğu için özellikle bağırsaklara prebiyotik  etkisi ile     içerisinde A, B1,B2,E vitaminleri ve çinko ,demir calsium, fosfor ,bulunan öksürüğe, cilt, saç, anne sütü oluşumuna olumlu etkisi olan bir içecek  sizler tüketiyormusunuz bilmiyorum ama geçmişte hiç denemediğim şu sıralarda evimizden eksik olmayan bozayı ailece sevmeye başladık  hepinizin  hayırlı mutlu bahar tadında günleri olsun.

51 yorum

yorum Yaz
Handan
yazar
5 Mart 2017 12:48 sil

Bana da arkadaşım soğanını hediye etmişti, şu anda tomurculanmış heyecanla açmasını bekliyorum sümbüllerin :)

Bozayı bu sene bayağı tükettim,leblebiyle harika oluyormuş,hiç öyle denememişim daha önce :)

Yanıtla
avatar
5 Mart 2017 13:03 sil

Çocukluğumun kış gecelerinde derinden duyduğum ses boza!Çok iyi tanıdığım ama hiç tanımadığım en eski hatıram.

Yanıtla
avatar
5 Mart 2017 14:05 sil

Sümbüllere ben de bayılıyorum. Hem kokuları hem görünüşleri çok güzel.

Yanıtla
avatar
5 Mart 2017 14:18 sil

Çok güzeller maşallah, kokularına bayılırım maalesef kedim Bücürük yüzünden eve çiçek, saksı mümkün değil ısırıp, kopartıyor, atıyor ve de zehirleniyor:( bozaya afiyet olsun...:)sana da hayırlı günler...:)

Yanıtla
avatar
tülin
yazar
5 Mart 2017 18:36 sil

Boz abu, sevilmez mi arkadaşım :) Hele sümbüller!

Yanıtla
avatar
5 Mart 2017 19:30 sil

Öyleymiş canım tadınca bizde çok sevdik ...

Yanıtla
avatar
5 Mart 2017 19:32 sil

Evde hayvan beslerken dikkatli olmakta fayda var sizinki daha kutsal bir cana bakıyorsunuz kim bilir ne sevimlidirler.

Yanıtla
avatar
5 Mart 2017 19:34 sil

Sormayın çiçek hastasıyım hiç kurumasınlar istesem de mevsimlik olunca kuruyorlar .

Yanıtla
avatar
5 Mart 2017 19:36 sil

Özellikle İstanbul'da oturduğumuz dönemde gece çok duyardık bozacı seslerini ama sevmiyoruz diye almazdık şimdi ise severek alıyoruz tavsiyem bir denemeniz.

Yanıtla
avatar
5 Mart 2017 19:39 sil

Bende leblebi ve tarçın ile daha çok sevdim Handan'cım sade boza olarak biraz daha zor tüketsem de faydalarından dolayı seviyorum .

Yanıtla
avatar
Esra Takım
yazar
5 Mart 2017 21:31 sil

sümbülleri çok seviyorum ben de kokularına bayılıyorum, sizin saksılarınız da çok şirinmiş :)
boza da çok sevdiğim içeceklerden biri, tarçınsız olmaz bence :) afiyet olsun.

Yanıtla
avatar
5 Mart 2017 23:15 sil

Çok faydalı olduğunu biliyorum ama ben pek sevemedim :)

Yanıtla
avatar
Gezgin Kova
yazar
6 Mart 2017 03:46 sil

İki yıldır boza içmeye başladık. İçemem diye düşünüyordum bir arkadaşımın akşam alıp gelmesi zorlada olsa tattırmasıyla başladım ve de sevdim tabi tarçın ve leblebisiz içemem diye düşünüyorum. Bak canım çekti:) tabi burada yok ya ondandır.
Sümbüller nasılda güzel görünüyor:
Selam ve sevgiler olsun.

Yanıtla
avatar
uzmanamator
yazar
6 Mart 2017 06:05 sil

bizim sümbülleri ocaktan beri suladığı için oğlum açtıklarında hala kar vardı dışarda ::) ama olsun missss kokularını tattık biz de ,ben boza içemiyorum neden bilmem denemiştim bir kere kıvamıyla alakalı o kıvamda hiç bişi yiyip içemiyorum ...

Yanıtla
avatar
6 Mart 2017 09:46 sil

Sağ olasın Esra hanımcım çiçeklerin güzelliği içimizi açıyor boza sonradan sevdiğimiz tat oldu .

Yanıtla
avatar
6 Mart 2017 09:49 sil

Haklısın İlknur'cum bende önce senin gibi düşünüyordum bu yıl sevebildim bozayı .

Yanıtla
avatar
6 Mart 2017 09:53 sil

Bizde bu kış içmeye başladık gezgincim öncesi hiç sevememiştik çiçekler içimizi açıyor değilmi sizlerede çok selamlar.

Yanıtla
avatar
6 Mart 2017 10:04 sil

Ben almak da biraz geç kaldım ,sümbüllerin soğanını erken dikebilseydik bütün kış açardı diye düşünüyorum bende senin gibi düşünüyordum bu kış vazgeçemediğim oldu boza bir evde anne baba bir şeyi yeyip içmiyorsa çocuklarda yemiyor maalesef özellikle çocuklarda da faydalı denemeni tavsiye ederim

Yanıtla
avatar
Yazdan Kalan
yazar
6 Mart 2017 13:47 sil

Benim sümbüller bitiş zamanına geldiler yavaştan lakin müthiş kokuları hala taze.

Yanıtla
avatar
6 Mart 2017 14:49 sil

Sümbülü de çok severim bozayı da ♥
Mutlu haftalar canım

Yanıtla
avatar
uzmanamator
yazar
6 Mart 2017 15:19 sil

evet ama o konularda ben biraz sıkıntılıyım süt de içemem mesela ama şükür oğlum içiyor :)

Yanıtla
avatar
6 Mart 2017 22:20 sil

Bizde sevdik canım sizlerinde musmutlu günleri olsun.

Yanıtla
avatar
6 Mart 2017 22:22 sil

Biz daha yeni kavuştuk sümbüllere Burcu'cum sizin oralara bahar önce gelmiştir.

Yanıtla
avatar
deeptone
yazar
7 Mart 2017 11:29 sil

ay bozaa hemen alayım bim de bile var :) sümbül ben de aldım ama ölüyo yaaa :)

Yanıtla
avatar
Güliz GÜL
yazar
7 Mart 2017 15:18 sil

Ben de her ikisine bayılanlardanım :))) Sümbüller mis üstüne boza süper...Afiyet şeker olsun...Sevgiler

Yanıtla
avatar
7 Mart 2017 19:32 sil

Evet bim de var ben yerel market adese den almıştım sümbüller maalesef çabuk geçiyor canım.

Yanıtla
avatar
7 Mart 2017 19:34 sil

Sağ olasın sesini duymak iyi geldi canım.

Yanıtla
avatar
8 Mart 2017 17:09 sil

Her ikisi de huzur veren detaylar bence :) Blogunuzu takibe aldım cidden çok güzel Blogunuz.
Sevgiler ♥

Yanıtla
avatar
8 Mart 2017 18:33 sil

Beğenmenize sevindim teşekkür ederim ESEN KALIN.

Yanıtla
avatar
8 Mart 2017 21:23 sil

Sümbül kokuları eşliğinde,boza afiyet olsun yarasın arkadaşım.
Görsellerin harika...
Sevgiler.

Yanıtla
avatar
8 Mart 2017 23:59 sil

Ankarada yaşayan biri olarak hiç boza içmedim ben. Ne ayıp di mi? Bahar geliyor evet. En sevdiğim mevsim. Sümbülleri de çok severim.

Yanıtla
avatar
9 Mart 2017 11:03 sil

Bende yeni tanıştım canım gerçekten ihmal ettiğimiz ama çok faydalı boza sümbüller ve bahar beklediğimiz mevsim ve çiçekler.

Yanıtla
avatar
9 Mart 2017 11:05 sil

Teşekkür ederim sevgili Merih hepimize mutlu baharlar yaşamak kısmet olsun.

Yanıtla
avatar
Derya
yazar
9 Mart 2017 20:32 sil

Sümbülleri çok severim maalesef bozaci degilim.

Yanıtla
avatar
10 Mart 2017 01:35 sil

Evet ya sümbüllerin mis kokuları baharı müjdeler gibi..

Yanıtla
avatar
13 Mart 2017 10:11 sil

Sümbüle bayılırımm, bozayı da çok severim. Annemle bir kere kendimiz yapmayı denemiştik. Nasıl bir boza yaptıksak artık sürekli çoğalıyordu :)))))

Yanıtla
avatar
13 Mart 2017 10:36 sil

alışamadığım lezzetlerden biri boza ah keşke ben de içebilsem :(

Yanıtla
avatar
13 Mart 2017 11:27 sil

Sorma bende çok geç başladım içmeye esen kalın.

Yanıtla
avatar
13 Mart 2017 11:30 sil

Geç oldu ama bende sevdim bozayı yaptığınız bozanın bitmemesi elinizin bereketidir canım.

Yanıtla
avatar
14 Mart 2017 18:32 sil

blogunuzu izlemeye aldım sizide bloguma beklerim :)

Yanıtla
avatar
14 Mart 2017 23:51 sil

Hoş geldiniz yeni blogları ziyaret edip yenilikler öğrenmek keyifli olur tabi ki gelirim.

Yanıtla
avatar
15 Mart 2017 12:09 sil

Blogunuzu yeni keşfettim. Keyifli bir blog oluşturmussunuz. Emeğinize saglik

Yanıtla
avatar
15 Mart 2017 13:23 sil

Sümbülleri çok seviyorum. Hava hala soğuk olduğu için bahçemdeki sümsüllerim henüz açmadı. Takibe aldım sevgiler.))

Yanıtla
avatar
15 Mart 2017 18:34 sil

Sümbüllerin mis kokusuna bende hayranım .ESEN KALIN ..

Yanıtla
avatar
15 Mart 2017 18:35 sil

Teşekkür ederim güzel yorumunuza. ESEN KALIN.

Yanıtla
avatar
öce
yazar
18 Mart 2017 20:58 sil

sümbülleri ve bozayı da çok severim. her kış bol bol yaparım bol bol içeriz, tarçınlı leblebili nefiss. sevgilerimi bırakıyorum size.

Yanıtla
avatar
18 Mart 2017 22:49 sil

Evet canım leblebi ve tarçın ile daha çok sevdik bizde de çok selam..

Yanıtla
avatar
19 Mart 2017 18:18 sil

Sümbül bende yetiştirdim. Bir tanesi çok erken açtı mutfak balkonunda duruyordu. Bir tanesi yıllardır bahçede durur. Her yıl kendi kendine açar. Son bir sümbülüm de yeni açtı o da bahçedeydi ama saksıdaydı. Şu an onunla avunuyoruz :)
Boza bu sene hiç almadım ama geçen yıl bolca tüketmiştik. Faydalı gerçekten. Şekeri daha az olsa keşke diyorum. Gerçi tarçın vücut içinde dengeliyormuş şekeri ama yine de tatlı geliyor.
Bu arada saksı takımınız çok hoşuma gitti. :)

Yanıtla
avatar
20 Mart 2017 01:23 sil

Bahçede kendiliğinden yetişen sümbüllerin kokusu çok daha güzel oluyor İzmir'de evimizin bahçesinde vardı yanından geçerken mis kokularını hissederdik bozayı ilk defa bu yıl tanıdık ve sevdik şeker konusunda size katılıyorum .Her şey gönlünüzce olsun...

Yanıtla
avatar
20 Mart 2017 04:27 sil

Sümbül kokusuyla, renkleriyle çok güzel bir çiçek bizim bahçemiz de bolca var 😊. Bozayı içmeye hiç cesaret edemedim bu güne kadar cesaret edebileceğimide hiç sanmıyorum 😊. Sümbüllü güzel paylaşımınız için çok teşekkür ederim sevgilerimle ❤😊

Yanıtla
avatar
20 Mart 2017 11:41 sil

Mis gibi sümbül kokuları içinde mutluluk içinde oturun bahçenizde bozayı bende bu yıl denedim leblebi ve tarçın ile içimi kolay geldi içten yorumunuza ben teşekkür ederim selamlar.

Yanıtla
avatar