18 Haziran 2016

Evimin Güncesi

Kitaplar






 İnsanoğlunun ilerlemesindeki en önemli  etken   kitaplar  her kitap farklı  konuları ele alsa da okunulan kitapları akıl süzgecinden geçirerek yorumlamak en doğrusu olduğunu inanırım  sonuçta kitabı  yazanda  doğru ve yanlışları ile bir insan   gittiğimiz marketlerin kitap reyonlarına  veya kitap shoplara  uğradığım da   aldıklarımdan bazıları hepside  kişilik gelişimi üzerine  olmasını özellikle   istedim   sağlık ta çalışma  hayatımdan  az çok fikrim olsa da  bazı kişiler ile iletişim kurmak ta   zorlandığım oluyor  komşu, yakın akraba ,arkadaş ,dost ta olsa kırmadan ikna  konularına merak sardım çünkü internetten okunan yazı veya medyadan duydukları ile doğruluğunu bilmeden ısrarcı tavırlar  hep benim dediğim doğru edası ile karşılaşmak yorucu oluyor maalesef ki herkes her şeyi bildiğini düşünse de yanıldığı konular   oluyor  nedense orta yol bulmaya bile yanaşmayacak kadar cehalet ile muhakkak sizlerde karşılaşmışsınızdır  yaşadığımız sürece bir yerde  karşımıza çıkabiliyor böyle kişiler  umarım kitaplardan  bilgi  alabilirim peki sizler nasıl davranıyorsunuz paylaşırmısınız.

38 yorum

yorum Yaz
19 Haziran 2016 01:47 sil

Benimde hayatımda var öyle maalesefki akıştada çok önemi olan insan şuanda benim için değil tabi ki Allah herkese akıl fikir versin cahilim diyo ama yanlışınıda kanul etmiyorlar

Yanıtla
avatar
aysel melike
yazar
19 Haziran 2016 03:58 sil

Cehalet ile bilgisizlik ayrı şeylerdir derler, bilmeyene anlatırsın öğrenir ama cahile anlatamazsın çünkü o zaten biliyordur:) en iyisi cahille muhatap olmamak.

Yanıtla
avatar
tülin
yazar
19 Haziran 2016 09:48 sil

Bakıyorum anlamayacak, hiiç uğraşmıyorum arkadasım. Evladım bile olsa böyle bundan sonra.
İki günlük dünya da, kısıtlı zamanımı bunlara harcamak istemiyorum bu yaştan sonra. Daha evvelki uğraşlarıma da esefle bakıyorum inan ki.

Yanıtla
avatar
19 Haziran 2016 11:24 sil

Haklısın canım bazen insanın ömrünü tüketiyorlar yaşadıkça analiz etme yönü gelişiyor insanın ,dediğin gibi en iyisi kendi haline bırakmak selamlar.

Yanıtla
avatar
19 Haziran 2016 11:27 sil

Her sözüne katılıyorum hele birde hiç anlamayanla muhatap olmamaya çalışıyorum .Esen kalın..

Yanıtla
avatar
19 Haziran 2016 11:29 sil

İşte asıl onlar zorluyor insanı ben de mümkün olduğunca uzak kalmayı tercih eder oldum .Mutlu kalın.

Yanıtla
avatar
19 Haziran 2016 11:50 sil

En değerli kitaplar caresiz kalır böyle durumda,uzak kalmayı tercih ederim.

Yanıtla
avatar
Gezgin Kova
yazar
19 Haziran 2016 15:00 sil

Tülin Hanıma yürekten katılıyorum.
Beni mutsuz eden, beni anlamak istemiyenlere vakit ayırmak istemiyorum doğrusu. Biraz geç fark ettim ama olsun " zararın neresinden dönersen kardır" boşuna söylenmemiş.
Sevgilerimle.

Yanıtla
avatar
19 Haziran 2016 21:02 sil

Güzel söz gezgin cim bende modumu düşürenlerden elimden geldiğince uzak kalıyorum .Esenlikler dilerim.

Yanıtla
avatar
19 Haziran 2016 21:05 sil

Gerçekden doğru kitaplar yetersiz kalıyor. mutlu kalın.

Yanıtla
avatar
19 Haziran 2016 21:06 sil

Teşekkür ederim . Esen kalın.

Yanıtla
avatar
Yazdan Kalan
yazar
20 Haziran 2016 02:10 sil

Kişisel gelişim kitaplarından hiç haz almıyorum. Bir dönem annem dayatma ile okuturdu. Kişisel olarak yeterince geliştiğimi düşünüyorum ancak içeriye doğru. Sosyal varlık değilim zannımca.

Yanıtla
avatar
20 Haziran 2016 10:37 sil

Teşekkür ederim esen kalın.

Yanıtla
avatar
20 Haziran 2016 10:47 sil

Burcu cum her yazılanı harfiyen katılmak mümkün olmaz yaşam tarzlarımız farklı olsa da hepimiz bireyiz kendimize has karakterimiz var işimize yarayanlardan faydalanmak akılcı olur diye düşünüyorum.Her şey gönlünce olsun canım.

Yanıtla
avatar
Füsun T.
yazar
20 Haziran 2016 14:05 sil

İletişimden sınıfta alan gruptayım :)

Yanıtla
avatar
20 Haziran 2016 17:18 sil

Bence siz bilinçli kişiliğe sahip blogun da güzel yazı yazan iletişimi de iyi birisiniz ama bazı kişilerle iletişimde güçlük çekiyor olabilirsiniz ne yapalım herkesle anlaşılamıyor.

Yanıtla
avatar
21 Haziran 2016 10:51 sil

Yaş kaç bilmiyorum;algı-sınıflandırma ve çözüm yaş ilerledikçe ciddi anlamda değişiyor.
İletişim mezunuyum,mesleğim de iletişim uzmanlığı
mesleki anlamda ikna tamamen farklı kurallara dayanıyor, özel hayatta ise emek verilesiler-beklenesiler-boşverilesiler gibi 3 başlıkla sınıflandırmak mümkün.
Bir yerden sonra uğraşası gelmiyor insanın...

Yanıtla
avatar
21 Haziran 2016 11:44 sil

Bir iletişim uzmanı ile tanışmaktan çok memnun oldum bilgi paylaşımlarını severim 2 yıl ön lisan arkasından evli iken sonra 4 yıl sağlık idaresi okudum 2 yıl insan psikolojini ders olarak aldım 20 yıl sonunda emekli oldum hiç ara vermediğim için bir çoğuna göre erken emekli oldum yeni emekliyim onca hasta onca insan ile ilgilendik ama son yıllarda insanların gereksiz egoları tavan yapmış durumda her ne kadar önemsemesende bir yerde karşılaşınca davranış şekilleri konusunda fikir paylaşımından faydalanmak iyi oluyor galiba son yıllarda ısrarcılarla ilgilenmeyenlere girmeye başladım.Bir iletişim uzmanını bulunca böylesine uzun yazı paylaştım sevgili Kadriye seni tanıdığıma memnun oldum . her şey gönlünce olsun.

Yanıtla
avatar
uzmanamator
yazar
21 Haziran 2016 14:15 sil

kırmadan gerçeğe ikna etme çabanızın halen olmasına, insanlardaki önyargıların cahilce ordan burdan kulaktan dolma doğrularını düzeltme hevesiniz umarım hiç kaçmaz ben bıraktım ciddiyim ,kendi mesleğimle iligili olarak bile artık uğraşmıyorum çok yorucudan da öte durum

Yanıtla
avatar
21 Haziran 2016 17:06 sil

Haklısın, aynen yazdığınız gibi cahilce ısrar en doğru isim galiba bazen taşsam da sabırlı bir yanımın olduğunu biliyorum neyse ki çok önemsediklerim değiller.

Yanıtla
avatar
Sevda ÜNLÜ
yazar
22 Haziran 2016 10:13 sil

merhaba..takibe geldim..sağlıkçı dostum..

Yanıtla
avatar
22 Haziran 2016 11:07 sil

Hoş geldin canım güzel yazına teşekkür ederim mutluluk seninle olsun.

Yanıtla
avatar
Güliz GÜL
yazar
22 Haziran 2016 13:40 sil

Keyifli okumalar ablacığım ....

Yanıtla
avatar
22 Haziran 2016 20:40 sil

Güliz cim gelen yorumları okuduğum anda bilgisayar gitti yorumunu bir daha ortaya çıkaramadım kusura bakma ablacım inan çok üzüldüm daha öncede böyle bir sorun yaşamıştım sanırım bunun miadı doluyor Yaptığın yorum için çok teşekkür ederim benim iyi kalpli kardeşim her şey gönlünce olsun.

Yanıtla
avatar
Güliz GÜL
yazar
23 Haziran 2016 10:17 sil

Canım ablam sıkma sen güzel canını..Olur böyle kazalar...Öpüldün...

Yanıtla
avatar
23 Haziran 2016 10:44 sil

Anlayışına teşekkür ederim canım çook sevgiler.

Yanıtla
avatar
26 Haziran 2016 01:18 sil

Bizim insanlarımızda egonun yüksek olduğunu düşünüyorum.Sanki herkes hayatı yalayıp yutmuş ve Mevlana olmuş :)Hemen hemen her gün böyle insanlarla malesef karşılaşıyorum.

Yanıtla
avatar
26 Haziran 2016 13:07 sil

Haklısınız nedenini anlamadan sonuca bakan insanlar yetişir oldu herkes her şeyi biliyor bazen benim gibi düşünenler mi geri kaldı diye düşünür oldum her şey gönlünüzce olsun.

Yanıtla
avatar
30 Haziran 2016 22:20 sil

anlamadan araştırmadan gerçeğini bilip görmeden ,inatla en doğruyu bildiklerini iddia edenlere inan tahammülüm kalmadı sorduğunsoruya vereceği cevap yok birilerinin sokma akıllsı olmanın verdiği gururla gezip bir de peşlerine hala birilerini takmaya çalışılması içimi acıtıyor canım.
Bir insanın hayatında bulup görebileceği en şahane mücevher standlarını sergile mişsin işte tek ihtiyacımız bunlar okumak sevmek dünyayı yaşamak bu kadar basit ama zorlaştırmak için çaba harcayan çok:((

Yanıtla
avatar
1 Temmuz 2016 00:04 sil

İnan canım bende bırakmaya çalışıyorum böylelerini doğru yu gösterme çalışmalarımı olmuyor çünkü . Her şey gönlünce olsun.

Yanıtla
avatar
1 Temmuz 2016 12:54 sil

Ben o kadar çok yoruldum ki çevremdeki cahil insanlardan şimdilerde bırakın konuşmayı görünce görmezlikten geliyorum insanı yormaktan başka bir rolleri yok onların çünkü

Yanıtla
avatar
1 Temmuz 2016 13:49 sil

Aynen katılıyorum sabır sınırlarını zorluyorlar.

Yanıtla
avatar
Buzlu Kalem
yazar
3 Temmuz 2016 15:14 sil

Eskiden dogru bildiğimi anlatmaya, aktarmaya ugrasirdım. Artık uğraşmıyorum. Atıyorum ortaya, alan sağlar bizimdir deyip cekiliyorum 😉

Yanıtla
avatar
4 Temmuz 2016 12:29 sil

Böyle yapmak en doğrusu herhalde .

Yanıtla
avatar
Merube
yazar
23 Ağustos 2016 02:41 sil

Eğer içlerinden özellikle bu çok işime yaradı dediğiniz olursa ,bunu paylaşırsanız çok sevinirim.Kitap okumayı çok sevmeme rağmen kişisel gelişim kitaplarının üslubundan hoşlanmıyorum.Tabi yine de okumak gerek aslında o yüzden okursam nokta atışı yapmış olayım :)
Bir de o bilmeden ısrar edenler,konuşmasını bilmeden çemkirenler bırakın etkili anlatım yollarını bilmeyi,öğrenmeye çalışmayı denemeyi , genel okuyucu olmayı başarabilseler bile büyük ilerleme kaydetmiş olurlardı.Herkes sizin kadar duyarlı değil maalesef, laf anlatmaya çalışacak kadar sabırlı da değil.Ben artık he he tamam sensin deyip geçenlerdenim.

Yanıtla
avatar
23 Ağustos 2016 16:12 sil

Bu tür kitapların bir çoğunda yazar kendinin ve yaşanmış deneyimleride katıp paylaşıyor belki kitap olarak göreceli ama benim altını çizip faydalandığım kelimeler oluyor . Esen kalın.

Yanıtla
avatar