15 Mayıs 2016

Evimin Güncesi

Sebze pazarları



Kadınlar  pazarı buraların en  eski pazarı her daim açık  kapalı alan içinde peynircisi  kasabı  sebzecisi yerel satıcıları her çeşit var pazar alışverişini yaşamak isteyenler için gidecekleri adreslerden biri  tek kusuru marketlerde ki gibi  kendiniz seçemiyorsunuz bizim gibi  fiyatı biraz fazla olsun ben seçeyim iyisi olsun derseniz pazarlar size hitap etmiyor demektir  bazı iyi niyetli pazarcılar sebzeyi sizin  almanıza izin versede  %80 ni nerede ise dokunmak yasaktır levhası koyacak . Devamlı alışveriş yaptığınız satıcı varsa yine şanslısınız yıllardır tanıdığı için size  tolerans gösterip seçmenize izin verirler  her şeye rağmen sebzelerin o renk  çeşitliliği içinde dolaşmak   farklı oluyor.




,

20 yorum

yorum Yaz
15 Mayıs 2016 18:33 sil

Biz de pazar işini eşim görüyor ben arada takılırım kendisine, onun pazar esnafıyla hem sohbet edip hem alışverişi uzun sürüyor:))) illaki seçebileceği yerden ya da en iyisini seçip verenden alır aileden gibi olmuşlar ne zaman gitsem ben de bildiğin hoşgeldin yenge deyip soruyorlar bana da teşekkür etmek kalıyor .Biraz gürültülü de olsa seiyorum pazarın samimi ortamı marketler de yok maalesef.
sevgiler canım

Yanıtla
avatar
15 Mayıs 2016 18:40 sil

Pazarları ben de çok severim. mersin'de semt pazarlarının dışında "Üretici kadınlar pazarı" kuruldu. Harika., her şeyin en tazesi bulunabiliyor. Rahatlıkla seçebiliyorsunuz. Sebze-meyve dışında yöresel ürünler, yufka ekmek, sıkma, börek, mayalı bazlama, el işleri de var.Çok memnunuz. ben de blogda iki kez yazdım,
Sevgiyle...

Yanıtla
avatar
15 Mayıs 2016 23:45 sil

ne güzel yaa manav gibi ama pazar iyiymiş

Yanıtla
avatar
16 Mayıs 2016 10:38 sil

Adeta renk pazarı her tür sebze var esen kalın.

Yanıtla
avatar
16 Mayıs 2016 10:41 sil

Mersin in sebze çeşitliliği buralardan daha çoktur bizede İzmir Antalya Mersin den gelir sizler daha şanslısınız bu konuda mutlu kalın.

Yanıtla
avatar
16 Mayıs 2016 10:46 sil

Aynen katılıyorum pazarın kendine has samimiyeti marketlerde yok ne güzel sizinde tanıdık satıcılarınız varmış böylesi avantaj oluyor pazarlar bizim kültürümüz değilmi?SEVGİLER

Yanıtla
avatar
16 Mayıs 2016 16:51 sil

Güliz cim çok haklısın böyleleri de var çileğin neyine dokunurlar ezilir gider bazen pazarcılar da haklı oluyor canım bizden de çok sevgiler.

Yanıtla
avatar
tülin
yazar
16 Mayıs 2016 18:37 sil

Çok güzel görünüyor :)

Yanıtla
avatar
16 Mayıs 2016 19:42 sil

Renklerin güzelliği canım. Esen kalın.

Yanıtla
avatar
Yazdan Kalan
yazar
16 Mayıs 2016 20:11 sil

Ooo cümbüşe bak. Ne severim pazar karıştırmayı bir de şu bebek arabalılar olmasa. Ayağımı ezen ezene. Seçme yaptırmamaları kötüymüş, burada istediğin gibi alabiliyorsun. Hatta turistler tane ile aldığından tekli satım var. Benim de işime geliyor, ziyan olmasın diye taneyle alıyorum. Bir kabak, dilim karpuz gibi.

Yanıtla
avatar
Gezgin Kova
yazar
16 Mayıs 2016 20:46 sil

Renk çümbüşü nasıl da güzel gözüküyor :)

Yanıtla
avatar
16 Mayıs 2016 23:15 sil

Aynen öyle manzara gibi duruyor mutlu kalın.

Yanıtla
avatar
16 Mayıs 2016 23:24 sil

Aslında en doğrusu o bazı ülkelerdeki gibi herkes istediği şekilde alabilmeli nadirde olsa gittiğimizde açık pazarlardaki arabalılar da yol verme yok sürüyor gitsin .selamlar

Yanıtla
avatar
17 Mayıs 2016 20:03 sil

Ne güzel gözüküyor.Ben de çok severim pazarları. Bizim pazar bu kadar büyük değil tabii. Aslında alışverişi eşim yapar. Bazen ben ona katılırım. Bazen de hafta içi sırf yeşillik almak için giderim pazara. Komşu mahallenin pazarını bozmuşlar. İnşaat var. Dükkan şeklinde olacakmış diyorlar. Belki böyle bir yer yapacaklardır. Pazarların kendine has atmosferi hoşuma gidiyor. Daha bir sıcak geliyor bana. Sevgiler...

Yanıtla
avatar
17 Mayıs 2016 23:15 sil

Ankara nın pazarlarını da çok severim Sıhhiye ,Balgat ,Yenimahalle gördüğüm pazarlar bizim evim alışveriş işleri market olsun pazar olsun eşime aittir arada bende takılırım eşime dediğin gibi ortamı daha samimi gelir bana da . Hep mutlu kalın.

Yanıtla
avatar
20 Mayıs 2016 14:29 sil

Pazarı bende çok seviyorum, Çanakkale'de kendin seçebiliyorsun yine de dokundurtmak istemeyenler oluyor :))

Yanıtla
avatar
20 Mayıs 2016 23:58 sil

Pazarların kendine özgü ortamının insanlara daha cazip geldiğini düşünüyorum sağlıcakla kalın .

Yanıtla
avatar
23 Mayıs 2016 09:49 sil

Pazar kültürü pek çok ülkede var. bizdeki de çok renkli. Çengelköy 4. Murat Mahallesi'nin pazarını hiç unutamıyorum mesela. Küçük ve renkli.

Yanıtla
avatar
23 Mayıs 2016 16:13 sil

Geçmişten günümüze gelen insanların birbirleri ile karşılaştığı ayak üstü sohbet ortamı rengarenk pazarlar bizimde kültürlerimizden umarım özelliği kaybolmaz.

Yanıtla
avatar