29 Ocak 2015

evimin güncesi

Ne yapalım

 Bu gün çalıştığım yıllarada yaşadığım bir anı geldi aklıma onuda sizlerle paylaşmak istedim  ilk işe devlet hast de başladım sonrada vs dispanserinde görev yaptım , o kadar renkli insanlarla karşılaştım ki  köylüsü kentlisi cahili okumamış ama görgülü bilgilisi kirlisi temizi genci yaşlısı çocuğu hepsi sonuçta bizim insanımızdı hepsine elimizden geldiğince görevimizi yapıp yardımcı olduk  kimisine yönlendirdik kimisine örnek davranışları için teşekkür ettik     ,
 Birgün evlenecek olan çiftlere uygulanan rutin sağlık kontrolleri için bir çift geldi kuruma  bizim bölüme geldiklerinde dondum kaldım kız tarafı 10 kişi erkek tarafı 10 kişi  gelin adayı kızı  tetkik için çağırdığımızda hepsi birden odaya girmeye kalkmasınlarmı iyi bir dille yapıcı anlatımla kız tarafında bir kişi içeri alarak  işlemi tamamladık daha sonra damat da tetkikini yaptırdı gittiler.
Daha sonrada Dr Mehmet öz ün bir yazını okumuştum hastalarınızı yaşlıları tek başına hastanelere göndermeyin özellikle testler yapılacaksa mutlaka yanında birileri olmalı demişti çok doğru söylemiş özellikle hast anelerde insanlar malesef çok saygısızca davranabiliyor oraya gelen acil olmayan bütün hastalar eşit önceliklere sahiptir bibirlerinin sırasına saygılı olmak zorundadır ,gerçi şimdilerde eskiye göre bu sistem daha iyi işler durumda  ayrıca doktora giderken temiz, kokmayan kıyafetler giyip gidelimki hem kendimize hemde karşımızdaki insana saygımızdan olsun  muayene ve tetkik odalarına tek girmeli yaşlı ve çocuklar yanında büyükleri veya yakınları ile girmeli bunların dışındaki özel ve istisnai durumlar ayrı tabi ki tüm bunları yazmamın nedeni sağlık çalışanı olarak bu olaylara bizzat şahit olmam  hepimize düşen görev bu değilmi.  herkese sağlıklı günler dileğiyle