22 Ocak 2015

evimin güncesi

kendimi yemek yapmaya verdim

 sisli kısa kış günlerinde kendimi yemek yapmaya kodladım diyabetli biri olarak tatlı yemesemde  evde gelen misafirlerimizin haricinde eşim veçocuklarım için  sağlıklı malzeme ve ölçüler ile yaptığım pasta

bir egeli olarak ot ve sebze yemeklerini çok sevsemde evdeki et severlere sebze yemeleri için yaptığım kıymalı pirinçli pırasa özellikle limonlu yendiğinde dahada lezzetli oluyorda

Dün televizyonda izlediğim kedi dili pastanın kayısılı versiyonu olan  üzeri cennet hurmalı ve   yanında ise tulum peynir, beyaz peynir ve maydanozlu milföy börek yapılışı
Malzemeler:
1 paket kedi dil bisküvi
1 paket kuru kayısı
1 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı silme buğday nişasta 
 Üst krema muhallebi için:
4 su bardağı süt 
2 yemek kaşığı un  
2 yemek kaşığı buğday nişasta 
1 türk kahve fincanı pudra şekeri 
1yemek kaşığı tereyağ katı olarak
Yapılışı: Önce kayısılar yıkanıp 1.5 veya 2  bardak su ile  komposto kıvamında pişirilir. Soğuyunca blendırdan geçirilip 2 yemek kaşığı nişasta ayrı bir kasede 1 çay bardağı su ile karıştırılıp  kayısıların üzerine katılır ve ocağa alınıp pişirilir. Koyulaşınca ocaktan alınır.(muhallebi kıvamında olacak) şeker koymuyoruz. Kedi dili bisküvileri bor cama yerleştirilir. 1 çay bardağı süt ile ıslatılır. Kayısılı muhallebi ılık  olacak şekilde bisküvilerin üzerine dökülür. Ben üst kremayı yapana kadar buz dolabına koydum. 4 su bardağı süt, nişasta, un ve 1 fincan pudra şekerini soğuk süte koyup önce dışarıda sonra ocağın üstünde karıştırarak pişirdim. Koyulaşınca ocaktan alıp 1 yemek kaşığı tereyağını da üzerine koyup mikserle 5 dakika çırpıp buz dolabına koyduğumuz kayısılı kedi dillerinin üzerine dökülür. Tekrar buzdolabına koyup soğuyunca üzerini süsleyip servis yapılır. Bu tatlı hafif bir tatlı  fazla şeker olmadığı için bir diyabetli olarak bende bir parça yedim. Tatlı sevenler şeker miktarını  arttırabilir. Pudra şekerini muhallebide kullanmamın nedeni muhallebi daha beyaz oluyor.

3 yorum

yorum Yaz
Adsız
yazar
24 Ocak 2015 12:25 sil

Çok güzel gözüküyor

Yanıtla
avatar
22 Şubat 2015 23:06 sil

söyleyecek söz bulamadım bendende sanakucak dolusu sevgiler

Yanıtla
avatar
7 Kasım 2015 07:36 sil

Çok teşekkür ederim

Yanıtla
avatar